Träningsansvarig

Idag startade torsdagsträningarna igång på klubben. Allmänträning för alla och jag var ansvarig det här gången. Vi blev sex st med lilla Bella :) Hoppas det kommer fler nästa torsdag!

Jimmy tränade Leia idag, tror det gick bra :) Förutom att hon inte ville sitta.. det hade hon helt glömt bort;) haha 

Har även lagt lite spår till henne de senaste dagarna på öppen terräng. Går sådär.. fortsätta träna, hon tycker ju spår är så roligt!! Går en apelltävling på klubben i augusti.. skulle jätte gärna vilja vara med då.. vi får se hur långt vi hinner ;) 

Igår var det lydnadskurs.. Har ju haft lite ångest för kurserna på klubben då Leia har ett tålamod lika med NOLL. hehe! Men igår gick det riktigt bra får jag lov att säga :) Det största "problemet" för oss är att hon biter i kopplet och blir okontaktbar när tålamodet tryter.. men igår bestämde jag mig för att ta en promenad innan kursen för att få ur henne det värsta av energin som hon ofta har när vi kommer upp på kurs, efter att ha legat på jobbet hela dagen!

Kände mig taggad och bestämd redan på promenaden, här skulle hon inte få bralla utan tillåtelse! Hon fick en liten tendens till att börja "dansa med  kopplet"  och PANG en snabb tillsägelse. Hon insåg snabbt att idag leker vi inte med matte. Vilken skillnad det blir när man har den rätta energin direkt! Jag bjöd upp till lek flera gånger under kursen men den här gången var det verkligen ombytta roller.. det var JAG som valde aktiviteten inte hon!

När hon blev otålig hoppa hon istället vid min sida med frusterande morr  men hon hoppa aldrig på mig eller kopplet! Hoppande hundar på stället gör mig inget ;) 

Gårdagens övning var sitt/ligg under gång. Vi blev parade två och två så hundarna vänjer sig direkt vid kommenderingen som är på tävling. För våran del så körde vi ligg under gång.. När jag står still så kastar hon sig ner mot backen då vi övat på det hemma.. men när vi skulle testa att ta några steg innan kommandot så blev det kortslutning :) haha "men matte du sa ju fot, du kan ju inte bara byta sådär!" haha Vi får öva lite smått hemma först..
 

I helgen blir det mer spårövningar! Nu ska vi bara gosa innan läggdags:)
   

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort