Tyst dag

Hejsan!
Idag har det varit en tyst dag för jag har helt tappat rösten! Jimmy tycker det är jätteskönt! haha Leia och jag har varit själva nästan hela dagen och det är så skönt med hundar för att man behöver inte använda rösten för att göra sig förstådd! Hon läser mig bättre utan röst! :)

Började dagen med att slappa framför tvn då jag känner mig dålig, vilket inte var så populärt! Så efter ett par timmar så tog jag mig i kragen och gav mig ut i skogen för en promenad, la även ett spår på ängen som fick ligga till eftermiddagen.

Under promenaden tränade vi position i det fria följet då jag hade på mig en ny STOR tennisboll som det sitter ett snöre i. Varje gång hon kom in på min vänstra sida i rätt position och tittade på MIG så belönades hon med lek:) Gick super bra!

Efter lunch åkte vi till sjön och invigde nya flytvästen! Hon fick simma 3x2 min när jag höll i henne men den mesta tiden gick ut på att leka vid stranden!

På eftermiddagen tog vi spåret men det gick allt annat än bra! Högt gräs och hon kunde inte koncentrera sig på spåret! Åt gräs och lekte med insekterna som fanns där m.m. ja ni förstår säkert! :)

Hände en annan tråkig sak på kvällen.. Leia hade smitit bort till hönsen och när Jimmy kom dit så hade Leia bitit ihjäl en ungtupp! Behöver jag säga att Jimmy blev arg!? Min kommentar (viskning) om att det var tur att hon tog en tupp var inte heller så populär!! Nu gäller det att ha koll så det inte händer igen men just nu går hon inte i närheten av hönshuset efter Jimmys utskällning!! Vi har ju kycklingar inne i huset men det har gått bra så här långt.. Leia blir nog hemma hos mig imorgon... Jimmy är lite långsint ;) /Johanna

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort