Uppdatering om "sjuklingen"

Kan medela att Leia har gått upp i vikt, tack ock lov! Vi avmaskade henne med tabletter (kommer inte ihåg vad dom hette) och så har vi även "strösslat" över lite torrfoder på maten i en period nu och det verkar ha gett resultat. Nu är hon perfekt i kroppen och jag vill varken ha ner eller upp henne i vikt för tillfället. Hoppas hon stannar där nu! 

Nu vet vi ju inte om det var maten eller avmaskningen som gjorde resultat, så min tanke är att om några veckor sluta med att strö över torrfodret och se om hon håller vikten. Gör hon inte det, ser jag ingen anledning till att fortsätta med färskfodret. Det betyder ju att färskfodret inte innehåller allt som Leia behöver just nu. 

Imorgon ska vi till rehaben igen, får se vad Cissi säger om Leias ben. Hoppas hon kan se någon förbättring efter den korta vilan som vi haft nu... Ser hon någon förbättring så kanske vi slipper en till operation! 

Jag kan tyvärr inte se någon skillnad idag men det märks säkert mer i vattnet i såna fall. 
Det är svårt att hålla henne i vila när hon har så mycket energi men vi försöker så gott det går. Har inte gått någon längre promenad med  henne och vi försöker undvika att ha henne lös på tomten. Häromdagen misslyckades jag tyvärr med just tomten, då jag bara skulle gå ut och lämna soperna och stänger inte dörren ordentligen.. kommer tillbaka in på tomten och ser Leia idiotspringa i cirklar med svansen i en konstig böj på gräsmattan. Detta är ett typiskt idiotryck som hon får ibland när hon blir frustrerad eller inte får springa som hon vill. Efter någon minut får jag kontakt med henne och jag kan ta in henne. Knäppa hund! 

Försöker att aktivera henne med andra mindre rörliga aktiviteter men även om hjärnan är trött så är inte kroppen det! Och då blir det dom här idiotrycken och det krävs ju knappast någon hjärna för att springa i cirklar!

Ska försöka att skriva imorgon och uppdatera vad dom sa på rehaben. 

/Johanna   

Kommentarer
Johanna

Ja det är inte lätt att hålla en aktiv ung rottis lugn och det är som du skriver att de väldigt gärna vill röra på sig även om man tränar mycket mentalt. Men lycka till och hoppas hon är frisk snart så hon får börja röra på sig.

2012-04-18 @ 13:01:56
Hemsida/blogg: http://www.profotogve.se/blogg
Nina & Jackie

Vi håller tummar o tassar för att det går bra imorgon =)

2012-04-19 @ 00:20:39
Hemsida/blogg: http://ninavarblane.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort