Fågelhund på stadspromenad

Helgen har varit lugn!
Igår var jag skrivare på lydnadstävlingen i Viken och det gick bra! Vi hade strålande sol  och alla var på bra humör! Sånt tycker vi om. :)

Idag har Leia och jag varit på stadspromenad i Norrköping. Gick jätte bra! Lugn som en filbunke, hon tog alla möten superbra. Stannade och pratade med en tant som hade en liten tax, hon var så gullig (tanten alltså), hon prata om hur duktig hennes hund var: "Visst är min så duktig som inte skäller?". Svarade att hon såg ut att ha en jätte trevlig hund. Fick en liten kommentar om att min såg väldigt snäll ut också för att vara "en sån där" hund ;) haha! Vad ska man säga? Tanten var så söt, kanske 90 år och det var ju roligt för henne att hon fick träffa en snäll rottis, för en gång skull ;) hihi Jag tror man kommer långt  med att vara trevlig själv som ägare, "sådan matte sådan hund". 

Tog en paus på torget och satte oss ner på en bänk. Tänkte att vi kan ju passa på att träna på våran läxa som vi fått från allmänlydnadskursen. Passivitet, Leia la sig ner nästan direkt när jag hade satt mig.. så jag behövde inte hjälpa henne med att slappna av. Hade några småfåglar som hoppade kring Leia och mig när jag satt och åt macka. De kom så nära att jag var tvungen att säga till Leia att inte röra dom (En satt bredvid Leias tass). Leia tyckte det var jätte jobbigt och frustrerande att hon inte fick käka upp en, så hon började skaka. Sneglade mellan mig och fågeln och det såg ut som hon väntade på ett "varsågod". Hon har nog lite jakt i sig ;)   

Försöker hitta på aktiviteter som inte anstränger Leias ben: 


Igår fick det bli att åka skottkärra, det gick lite skakit då Leia hade svårt att hålla balansen ;)


"Kan jag få komma ner snart?"

/Johanna 

  

Kommentarer
Ceasar

Supermodig syrra man har, mig hade de aldrig upp i den där

2012-04-23 @ 21:52:50

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort