Husköp och trött hund

Hej!
Det var länge sen det blev uppdaterat på den här sidan!
Det har hänt mycket sen jag skrev sist!

Jag har blivit erbjuden ett nytt jobb i Valdemarsvik som jag har tackat ja till (man är ju populär!;), så börjar v. 33 efter semestern. Blir både närmare och bättre tror jag:)

Sen har Jimmy och jag gått och blivit med hus också! ett litet tegelhus i skogen om vi ska renovera upp (eller min pappa rättare sagt;) haha

Tomten är gudomligt stor med massa fruktträd och bärbuskar.. mums! Det finns flera uthus, så vi ska skaffa get sen när vi har flyttat in oss (Vi flyttar inte förns vi har nytt kök och badrum, i början av hösten) Sen är huset inget vidare just nu men det kommer nog bli supermysigt! hihi


Ja på hundfronten så visar bilden ganska bra hur det ser ut just nu! :)
Värmen tar ganska mycket på henne, det blir rehab och simmning för hennes del! Tyvärr har hon fått badeksem på hela halsen så just nu simmar vi inte.. hoppas det läker snart! 

Har börjat med grönläppad mussla i fodret för att förebygga och läka henne leder.. har snart haft henne i tre veckor på det. 

Sen har jag även börjat använda vikt machetter på hennes bakben så att hon ska börja använda bakbenen ordentligt när hon går, blir mycket passgång annars och musklerna försvinner. Detta efter tips från sjukgymnasten! 

Det funkar jätte bra! Ett gram per kg ska man sätta på vardera ben, alltså ska Leia ha 42 g på varje ben. (Vi använder det bara på bakbenen just nu) Kan även tipsa det till dom som använder klövjeväska. Om du sätter vikterna på benen istället så bygger du upp hela hunden underifrån istället för att lägga all tyngd på ryggen och belasta lederna! Supersmart! 

Nästa vecka bär det upp till södertälje för spårläger fre-sön! Ska bli super kul! Hoppas Leia orkar i värmen! Jag hoppas det även ska bli en nytändning för mig! 

/Johanna  

Kommentarer
Hella

Stort Grattis till husköpet! Vad mysigt det låter!

Hoppas ni får en fin helg i södertälje och en fortsatt fin sommar! :)

Svar: Tack så mycket! Spår lägret har varit kanon! Min tjej har varit lite halv seg imellan åt men jag lärde mig mycket!!
gosolidsakleia.blogg.se

2012-07-14 @ 19:46:31
Hemsida/blogg: http://www.hellaas.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort