Update



Det är vår och vi har fått gässlingar, tre små söta dunbollar! Alla vuxna hjälper till att vakta och visa var maten finns! Går du för nära får du dig en vinge;)





Såhär ser det ut när Leia får sin mat! Kastar ut maten på gräsmattan så hon får jobba lite! Bra aktivitetet för huvudet! I övrigt gör vi olika sökövningar som till exempel gömma köttbullar i träd och på olika ställen på marken. Har börjat gå lite promenader med henne också, nu när hon inte går på smärtstillande längre.

Apportmomentet i lydnadsklass 1 är något vi övar på också (Både med metall och trä) samt skall, inte så svårt med energin i den kroppen men nu ska vi ta skallövningen till en ny nivå! Målet är att skälla jämt och upprepande tills jag säger stopp!    


Här ser ni Leia och Saga 6 år (Jimmys kusin). Bästisar i alla väderlekar! Saga älskar att göra olika tricks med Leia och gå ut och gå med henne! Igår skulle hon pront hålla henne själv i kopplet. Tog kopplet och ryckte till och sa bestämt till Leia att "nu går du med mig, så sköt dig!" haha! Hon höll nästan i halsbandet och dom gick så fint ihop! Skulle velat tagit en bild för att visa er men hade ingen kamera! 

Dom har en så fin harmoni ihop så jag nästan blir lite avundssjuk! Skulle aldrig lämna dom själva utan uppsikt, då jag inte kan lita på någon av dom till 100 % men vilket par! Och det är inte så att Leia tycker hon är jobbig för hon ska alltid vara nära, sitta tätt och se vad Saga hittar på för något roligt! Så finns det ju alltid godis i fickorna! Som på bilden: Saga satt först på berget och Leia kommer och sätter sig bredvid! :) 

//Johanna   

Kommentarer
Hella

Vad stor Leia ser ut brevid lillkusinen! :)

Läste också föregående inlägg, härligt att höra att det gått bra med benet och att Leia får så mycket beröm för den fina tjejen hon är!



Åh gässen, så fina! Skulle dock inte vilja ha mig en smocka av dem. ;)

Hur många fåglar/sorter har ni?



Kram från oss!

2012-05-23 @ 08:42:02
Hemsida/blogg: http://www.hellaas.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort