Leia 1 år!


Ja tiden går fort när man har roligt! :)

Kommer ihåg hur nervös jag var en period efter vi hade tagit hem henne.. hon bet ju som en odåga i händerna och var så självständig att hon inte tyckte hon behövde oss. Morrade när vi lyfte henne och en tillsägelse svarade hon upp på direkt. haha ja herregud vad jag tänkte, hur ska vi klara det här när hon väger 40 kg?

Tiden gick och ju närmare vi kom varandra desto bättre gick det! Nu kan jag säga att jag är jätte nöjd med hur hon har utvecklats i sitt temperament. Hon accepterar all hantering och har blivit en liten kelgris här hemma. Charmig är nog det rätta ordet för henne just nu! :) Jimmy och Leia har en jätte fin relation och hon lyssnar bra på oss båda! Självklart finns det saker att jobba på, vilket det ska göra med en unghund, jag är såå nöjd med henne och att det var just hon som kom hem till oss! <3  Tror inte Jimmy skulle byta ut henne för en minut mot en hanhund idag ;)

Jag kan med säkerhet säga att Leia har gjort det här året till det bästa året i mitt liv så här långt <3

Igår firade vi med paket och tårta dagen till ära! En Budapest tårta köpte vi ner till Jimmys jobb, som Leia kunde bjuda personalen på:) Leia fick två paket av chefen: en påse grisöron och en leksaksräv :)

Hemma fick hon ytterligare ett paket den här bortskämda snorvalpen:




vad kan de va?


Behöver jag säga att hon var dålig i magen idag? Men bra för hennes tänder och hon var stolt över benet!

Igår förmiddag var ju Leia och jag på rehaben och kan medela att Cissi kunde se stor skillnad på benet efter vilan! Va skönt!! Det var ju självklart inte helt bra och hon kunde fortfarande se var skadan var men det var stor skillnad från förra veckan! Så det betyder att vi fortsätter som förut med vilan och hoppas på goda nyheter hos veterinären om två veckor. 

Vi bestämde även att köra på med rehaben ytterligare 10 gånger, då vi har våran sista tid nästa vecka. Kontrollerad rörlighet hemma + springa i vattnet trodde hon skulle göra susen om vet. bestämmer sig för att inte göra en till operation. Plus att vi ska fortsätta med massagen hemma.  

Jag frågade även om utställningen i Västerås och intagningsprovet imorgon och hon tyckte vi kunde köra på. En dag med intagningsprovet trodde hon inte skulle göra någon skada om det bara handlar om en dag. 

/Johanna

  

  


Kommentarer
Nina & Jackie

Grattis lilla Leia, benet ser smarrigt ut!

//Jackie

2012-04-22 @ 11:37:44
Hemsida/blogg: http://ninavarblane.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort