Spårläger 2012

Igår kom jag hem efter att ha varit på spårläger i Södertälje BK fredag till söndag! Egentligen var lägret från torsdag men jag fick inte ledig från jobbet den dagen..
 
Jag är slut i huvuvdet och i kroppen men har ett sånt jäkla sug efter att träna mera hund! Jag har Dexter hemma, så jag ska lägga lite spår åt honom idag;) Leia ska få vara ledig i två dagar sen ska jag sätta igång henne igen!
 
Är jättenöjd efter lägret, jag har lärt mig massor! Vissa saker har jag hört många gånger förr men det var inte förns nu poletten ramlat ner! Superhärligt! Nu ska jag börja om från början med allt. Energin ska jag få igång först så jag har något att jobba med! Leia har varit högaktiv förut men mina belöningsmetoder har gjort att hon inte har fått kämpa för leksaken och därför har den blivit tråkig! Hur ska jag skapa en bra målbild om jag inte har något som är betydelsefullt? Så därför ska jag börja med att göra leksakerna mer värdefulla och att hon måste bjuda på något för att sätta igång mig!
 
Det finns många faktorer som påverkar henne just nu och därför vet jag att hon inte är lika aktiv men hon måste börja få vara mer hund annars kommer hon förvandlas till en softpotatis! och det är inte bra för lederna!
 
Som sagt hon är ingen porslinsdocka, så jag ska träna henne som vanligt fast med mera omtanke: uppvärmning, stretching och massage. Jag går regelbundet till veterinären för att se så det inte blir värre!
 
Är så nöjd med lägret och så glad att jag åkte upp! Det bästa som hänt på länge!! :))) Och jag vet att jag har en fantastisk spårhund! Med rätt träning kan hon gå hur långt som helst!
 
Tror även Dexter har saknat Leia, han la sig tätt intill henne och dom pussades och sov så nära varandra hela natten!
 
Nu ska vi gå en avkopplande skogspromenad!
 
Tyvärr blev det inga bilder!
/Johanna
     
  

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort