Veterinärbesök

Hejsan!

Jag börjar med dom goda nyheterna! Leia behöver inte operera om sin hasled! Himla skönt eftersom jag starkt misstänkte det. Enligt veterinären så går det lite upp och ner efter operationen innan det stabiliserar sig. Han trodde inte heller jag hade aktiverat för mycket utan det var bra för hunden att träna normalt.

De dåliga nyheterna är att vid ettårsröntgen hittade dom samma sak  i höger armbåge som i hasleden! Vid röntgen av armbågar för tre månader sen så  syndes det ingenting och han jämförde plåtarna när vi var inne och det syndes tydligt! Så det blir en till operation på måndag! Det läskiga är att det har kommit så fort, så han vill gör ett ingrepp direkt så det inte blir värre. Han trodde att hon skulle bli bra efter ingreppet beroende på vad han hittar.

Det var ingen rolig dag i torsdags! Tankar for genom huvudet på mig om allt möjligt! Blir hon helt bra? Kommer hon ha ont i sitt fortsatta liv? Tjänstehundsutbildningen? Tävling? Pengar? Ja allt var en enda röra kan jag säga! 

Nu har jag fått lite avstånd till det hela och är inte längre lika orolig. Visst kommer hon ha en anmärkning i pappret men om operationen lyckas och det inte kommer tillbaka, så kommer hon fungera som vilken hund som helst! Nu får vi avvakta till måndag och se vad Christer hittar. 

Jag behövde bara bryta ihop men nu är jag PÅ igen! Tack Tony och Lena för ett otroligt stöd! Det är tur att vi har er! 

Nu ska jag bli lite mer fattig så hörs vi på måndag eller tisdag! ;)




//Johanna 

 

Kommentarer
Nina & Jackie

Huvudsaken är att hon blir bra och inte kommer att ha ont, kosta vad det kosta vill =)

2012-05-05 @ 23:35:48
Hemsida/blogg: http://ninavarblane.blogspot.com
Hella

Jag och Mandie håller alla tummar, tår, framtassar och baktassar för finaste Leia idag! Och hoppas att hon kommer bli helt bra efter denna operation!



Kram!

2012-05-07 @ 14:23:55
Hemsida/blogg: http://www.hellaas.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort