Spår

Sitter och har lite rast, så kan passa på att uppdatera min helg lite :)

Jag har varit lite dålig på att ta kort den senaste tiden och jag vet att det är tråkigt att läsa utan bilder! Men ska förbättra mig och ta lite den här veckan hade jag tänkt mig! Ni måste ju se hur stor Leia har blivit:)

Kan även nämna att vi har slutat upp med torrfoder helt nu. Förut åt hon Royal Canin och vi tycker egentligen inte att det är ett dåligt foder och hon har inte mått dåligt. Men jag ville börja med färskfoder pga innehållet. Jag tror att hunden mår bättre av ett "köttbaserat" foder (det är självklart individuellt). Nu har hon ätit Nordic färskmat i ca två veckor och hon funkar jättebra på det. Bra i magen, pigg och glad och fin i pälsen. 

Lite geggigare blir det men hon tycker det är SÅ GOTT! Så det är värt besväret! När man ska resa bort kan man köpa torkad mat som man bara blöter med vatten. Samma innehåll men man har bara låtit maten torka. Smidigt! Ett plus är att det är billigare också! 

     

Igår (söndag) så la jag ett spår till Leia. Började att gå i ett skogsparti och gick sedan över ett gärde. Slutet la jag i skogen på andra sidan. Ett skiftande spår alltså med tre träapporter och en "naturpinne" som slut. När jag la spåret band jag fast henne i ett träd i skogen så hon inte skulle se mig. Hon var tyst hela tiden och hon fann sig i att jag försvann. Skönt! har kommit fram till att det bara är vid träning vid planen som hon gnäller, då hon blir lite avundssjuk ;) 

Kan väl säga att spåret gick i ljusets hastighet! Puh! hade svårt att hålla emot, då jag inte hade några handskar och linan var blöt! Ah va fort det gick, hon bara flög fram och det var inte så speciellt noga heller. Men hon plockade upp alla apporter utom en som hon inte hann att se!! :) Hon tar apporten och jag sätter mig på huk och hon kommer fram och puttar på min hand med apporten i munnen. Hon börjar bli duktig på apporterna. Jag som skulle byta markering till ligg men det går ju så bra med det hon redan kan :) hehe

Efter spåret så gjorde jag upp en sökruta med olika föremål i. Fick bli tre skick sen var hon jätte trött! En nöjd tjej gick lös bredvid mig hem ;) Kampandet var super igår också. Vad glad jag blir när allt går framåt. Förutom spåret som gick FÖR fort framåt! Haha! Bra kondis träning för matte:)

//Johanna        


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort