Helg

Helgen har bjudit på promenader, en spårövning, massa lydnadsträning och fotboll! 

Leia har blivit fotbollsfantast som jag :) Hon har fått en fotboll hemma och hon tycker den är så rolig men hon kan inte riktigt greppa den med munnen så den är fortfarande hel! Så hon dribblar med benen istället! Gullhöna! 

Tränt lite lydnadsträning också! Har slutat med godiset hemma och kör bara med kampen och fotbollen. Mycket bättre energi. Anledningen till att jag inte gjort det tidigare är nog att jag inte kunnat kontrollera henne men det går mycket bättre nu! 

Linf/ff - starter och vänster svängar. Hon har bra placering och en härlig energi. Jag går väldigt korta sträckor för jag vill inte tappa energin men med kampen går det mycket bättre! Jag måste öva på hur jag ska placera mina fötter i vänstersvängarna, jag trampar bara  just nu och har ingen direkt koll! Leia går efter min överkropp i svängarna.

Ingångar - Får bara springa efter bollen när hon kommer in rakt. Gick super bra! 

Fjärr - Det här momentet får jag vara lite försiktig med eftersom det går så bra! Hon kastar sig ner i ligg och kastar sig upp i sitt. Jag står ca 4 m ifrån henne. Ska man vara sparsam med den övningen när det går så bra? Vill inte nöta ut den! 

Ligg under gång - Just nu har vi bara kommit till att hon lägger sig när hon står vid min sida. Då går det jätte bra! Försökt att ta ett steg innan men då blir det kaos i huvudet! Hon lägger sig men tveksamt ;) Funderar på att använda handen som hjälp, får se hur jag löser det! 

Jag tränar väldigt korta pass när jag tränar lydnad. Max 10 min åt gången men därimot så tränar jag kanske tre pass om dagen i stället. Är väldigt rädd om min tös energi som är på topp just nu! Är så glad att min belöningsform fungerar! Ska försöka överföra den på kursen också men det är svårare då man varvar högaktivitet med passivitet hela tiden, när man ska stå och bara lyssna, som är något vi verkligen måste öva på! 

Jimmy ska få filma några moment som vi övar på! Spännande att ha övningarna på film då vi är i inlärningsfasen, så kan vi filma om ett halvår igen för att se om det blivit någon utveckling! :) 



På söndag är det utställning i Motala med några klubbkompiar! Ska bli så roligt! Det är en inofficell tävling i ett ridhus. Vi åker mest dit för att miljöträna men upptäckte nyss att vi var fem anmälda rottisar med valparna så det kanske blir lite spännande ändå! Hade räknat med att vara ensam med rottis då det var retriverklubben som anordna! Kul Kul! 

Nu tillbaka till pluggandet! Kan medela att jag fått anställning också! Börjar 1 maj :)

//Johanna     


Kommentarer
Lorina

NU kommer jag in på din blogg, vet inte varför jag inte lyckats innan.:-)



Kul och läsa om er träning och vad ni pysslar med! Lycka till med allt! :-) Mvh Lorina med rottisar

2012-03-21 @ 15:03:54
Hemsida/blogg: http://http:/myrottis.wordpress.com
Helena & Mandie

Vad härligt att det går så bra för er med träningen! Duktiga Leia och duktiga du också Johanna! :)



Ligg under gång är lite svårt för oss också, att ligga och stanna kvar på stället är lite svårt för Mandie. Hon får nu lägga sig vid min sida och jag typ står och väger med ett ben framåt, som att jag ska ta ett steg med tanke på att utöka till ett riktigt steg sen. :)



Trevlig helg!

2012-03-24 @ 10:47:50
Hemsida/blogg: http://www.hellaas.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort