Valpkurs + spår

Idag har jag varit i Viken och varit med på valpkursen som hjälpinstruktör. Himla skoj och det var ett härligt gäng, så det kommer bli jätte roligt det här.

Igår var Klara och jag på klubben för att träna lite.. har haft en lite låg hund här hemma efter löpet och hon har inte varit sugen på någonting men igår när jag plockade fram spårselen så såg jag glädjen igen och det blev ett glädjerus på tomten innan vi åkte;) Härligt!

Det blev en sökruta under tiden som spåret la till sig! Härlig energi men köttbullarna vägde mer än leksaken så hon släppte för tidigt när hon var på väg in. Hon visste att köttbullarna låg i fickan även fast jag inte hade visat henne.. så det blev att stänga fickan och bara koncentrera sig på leksaken.. efter två gånger så gick det mycket bättre och hon tog med sig leksaken hela vägen in! :)

Spåret hade två vinklar (var inte meningen att det skulle bli två;) ganska kraftigt böjda. Hon tog den första bra och den andra svängde hon sent men hittade tillbaka efter ett tag, blev en liten extra tur och jag hjälpte henne ingenting och är himla nöjd att hon hittade tillbaka;) Hon tog upp den första apporten bra, belönar med köttbulle och sen så satt vi oss ner en stund och kela för att göra ett lite uppbrott från spåret. Vill att varje apport ska bli som ett litet slut. Vi tufsade vidare och hon gick rakt över andra apporten, så jag stannade för att se om hon fick upp vittringen, det gjorde hon och kom snällt in med den till mig. En minipaus med köttbullar;) När vi kom till slutleksaken så tog hon upp den men hon hade svårt att släppa loss när jag skulle kampa med henne, inget sug alls..efter det så blev hon låg ingen.. Så det är något jag gör när vi kampar som gör att hon blir låg.. Hon går helt klart upp mer i varv när jag håller i en köttbulle!

Träna bara föremålsintresse denna vecka som kommer, korta stunder så hon inte tröttnar. Sen ska Jimmy till vet. med henne på tisdag för att följa upp urinvägsinfektionen, så det inte är därför hon är låg. Sen kanske de kollar något annat med när vi ändå är där. Jag vill gärna ha "vilda-Leia" tillbaka:))
 

Hittade ett klipp till från när Leia var liten. Sötfia:)

Kommentarer
Helena & Mandie

Vad roligt ni verkar ha det! Hoppas det gick bra för Leia i tisdag och att hon är "frisk förklarad" nu från tidigare urinvägsinfektion. Läste om tjänstehundsutbildningen, gud vad roligt. Håller tummarna för att ni kommer in/med! :)



Trevlig helg!

2012-01-27 @ 08:21:13
Hemsida/blogg: http://www.hellaas.blogspot.com/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort