Tjänstehundsutbildning

Förhoppningsvis så gör vi intagningsprovet för tjänstehundsutbildningen i April. Berorende på hur många som gör intresseanmälan. April kommer bli en väldigt spännande månad för oss. Först intagningsprovet sen så har vi bokat röntgen den 24:e. 

Funderar på att ögonlysa också men det kan man inte göra på samma ställe som röntgen tror jag.. 

Jimmy och jag ska även på utbildning genom SBK den 11:e februari. M1 tror jag det heter.. handlar om MH och andra mentala grejer.. Får följa  med på MH prov, spännande eftersom Leia ska gå sitt i september! Tacksam till klubben som vill satsa lite på oss ungdomar;) 

Igår va vi  och tränande i ridhuset, det gick bra med övningarna men köttbulllarna väger fortfarande mycket mer än leksaken.. Därimot snodde Leia en boll från en annan hund, så kanske ska satsa på bollar istället för kamptrossar? Leia fick sitta uppbunden de sista 5 min. det var gnäll hela tiden.. Fick vänta jätte länge innan jag kunde gå och hämta henne, då jag inte kan gå tillbaka när hon låter för då belönar jag fel beteende.. Hon har suttit uppbunden förut utan problem men hon ville antagligen busa mer.. Så nu ska hon få följa med på valpkursen så hon kan sitta uppbunden under tiden i omgångar.. självklart med ett varmt underlag, då kursen är utomhus.

Idag kommer Emma och Dexter hit igen.. ska bli roligt att se honom, då han bara var en liten plutt sist han var här... Hoppas dom funkar bättre inomhus den här gången.. sist skulle dom  bara busa hela tiden.. Blev jobbigt då vi var tvugna att vara på dom hela tiden! De får väl busa av sig utomhus innan vi går in.. vi har alldeles för hala golv för att busa inomhus... 

På söndag  ska vi åka upp till Nykvarn för lite hundträning:)) 

//Johanna 

    

Kommentarer
Nina & Jackie

Kul att ni ska gå M1 utbildningen, bara att fortsätta med M2 sen så kan ni figga på MH som spöken =)

2012-01-27 @ 17:23:26
Hemsida/blogg: http://ninavarblane.blogspot.com
TROLL

bra det blev med din nya header :)

2012-01-27 @ 23:05:41
Hemsida/blogg: http://apkuk.blogg.se/
Johanna

Fick hjälp med headern! Tack bästa Bella!



Spöke vill jag gärna vara Nina;)

2012-01-27 @ 23:47:15

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort