MY DOG

Min dator hade pajat så jag har inte haft någon chans att skriva här på ett tag!

I onsdags så åkte vi ju till Göteborg för att ställa ut Leia på MY DOG torsdag och fredag:)) Super rolig resa!
Tack Malin för att du följde med, det blev mycket roligare! 

Hotellet vi bodde på hette Panorama hotell och låg ca 800 m från skandinavium. Perfekt gångavstånd:) 
Hotellrummet var väl inte det bästa då det lukta mögel och var kallt men vi led inte för det! God mat och trevligt sällskap gjorde så att resan blev den bästa ändå! Leia skötte sig jätte bra både på mässan och på hotellrummet, lugn som en filbunke. Skönt! Den hunden gör mig så lycklig! 

På torsdagen var det dags, uppe med tuppen och kunde knappt äta den goda hotellfrukosten. Här får ni lite bilder på torsdagen:


Tony med JR! Finaste killen slutade på tredje plats med HP under torsdagen:) (Leias bror) 


Susanne och Asko slutade på en andra plats även dom med HP:)) Super bra:)


Supersöta Leia väntade lugnt ut bröderna, så hon kunde gå ut i rampljuset:)


Va lång tid det ska ta! 


Supersnälla Lena:)





Kritik: Utmärkt typ, ännu lite smalt i huvudet men linjerna är bra. Tillräckligt vinklad fram och bak, bra benstomme. Bra kropp, utmärkt temperament. Rör sig bra men behöver mera driv i steget. 

Vilken superkritik! Steget går alltid att ordna bara jag ökar tempot lite och själv tar lite längre kliv berättade Tony! :) Vi slutade på en tredje plats med HP :)) 


Super bra dag för alla Go Solid hundar! Jag fyndade även en pärm till Leias ID handlingar med dragkedja! Beställde ju en innan jag åkte, från SSK men den hade ingen dragkedja.. får ta den till våran kommande hanhund som Jimmy vill ha;) haha

Vi gick till hotellet och la oss efteråt medans killarna gick till spat för att bada och basta. Sen blev det middag på restaurangen:)) Mums! Skålade även med champange för Camilla och Nitro som tog sig ända till BIG finalen:) 

På fredagen checkade vi ut från hotellet för att sedan tillbringa våran andra dag på mässan, var ganska trött den här dagen, då vi även fick besked om att Jimmys mammas hus brunnit ner till grunden med alla djuren samma morgon (en hund och två katter). Det blev en tung dag, då vi var chockade men vi fick försöka ta tag i det när vi kom hem. Att förlora allt vad man äger och bara stå med ett par trosor på sig är väldigt svårt att föreställa sig! 

Här kommer lite bilder på fredagen: 


Leia försöker sno godis ur Stigs ficka ;)






Mer driv i steget denna dag;)


Slutade även denna dag på en tredje plats med HP! ;)

Fredagens kritik: Korrekt typ, mkt bra huvud o uttryck, utm hals o manke. Bra rygg, avfallande kors, välvinklad, välgående. Kan bli mer korrekt framifrån när hon står. Trevligt visad. 

Lägg märke till sista kritiken: trevligt visad! Det ska jag rama in och hänga på väggen:)) hehe 
Toppen dagar för Leia! Hon har nog ännu mer chans att vinna om vi övar lite mer, jag är ju nybörjare och vet inte riktigt vad som är rätt! Tur att vi har Tony som guidar oss:)) Du är guld värd!! 

Fick även mycket tips av Tony som jag ska ta med hem till våran träning hemma! Lite bakläxa om man säger så! haha! Fick testa Whitney så jag ska veta när det känns rätt! Vi ska inte leka så tjejigt och inte servera henne allt. Så nu blir det att backa bandet och bli mer tydlig och få upp Leias förmålsintresse på rätt sätt så vi kan få upp energin i träningen. Kommer snart upp Tony så vi kan träna ihop någon dag, så vi kan göra det ordentligt och inte på hala mattor inne på en mässa!   
//Johanna          


 

Kommentarer
Ceasar

Grattis syrran till bra placeringar i helgen, jag är inte förvånad eftersom du är så fin och duktig.

/kram

2012-01-09 @ 19:52:21
Johanna

Leia niger och tackar! ;)

2012-01-09 @ 21:52:23

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort