Miljöträning i Borensberg

Hejsan! Nu är vi hemkommna från Borensberg där vi har miljötränat Leia för en räddningshundsintruktör! Lång, iskall men super rolig dag! Fick prova på mycket olika underlag, hanteringsövningar där vi fick lyfta upp hunden på olika ställen och så fick vi även testa på en sökövning:)) Förutom sökövningen så var alltid hundarna uppkopplade då de lätt kunde skada sig om dom var lösa.. våra klumpiga tonåringar;) 

Det var retriverklubben som anordnade träningsdagen men vi fick självklart också följa med.. Kan väl säga att det var flatorna och Leia! haha! (flat coated).  

Tog cirka hundra bilder men här har ni några: 


Redo för dagens utmaningar!


Spännande!


Mjuka och rörliga underlag


Låter, rör sig och är halt. Lite lustigt tyckte Leia men ingen stark reaktion


Självklart är inte övningarna riskfria men så säkra dom kan bli i verkligheten. Kort koppel så man kunde leda hunden över hindren och även uppsikt över underlaget för att undvika främmande föremål. 








ca 40 kg men det går! ;)


Berättade för Leia att det är bara borta man får gå på diskbänken!


Hjälp! ;) Djup var läskigt ville inte riktigt gå ner på backarna. 


Det gick! Instruktören såg inga direkta rädslor i Leia, hon var bara en viljestark dam som inte förstod varför hon skulle gå ner i backarna som inte ledde någonstans. 


In med hund och förare!


Varsågod säger Jimmy, jag ska bara ställa mig på stolen! haha Instruktören blev nästan blå i ansiktet av Leias tyngd! 


Det gick ju bra! Lyft och hanterad av en främmande person. check!










Uppe på en hög med frigolit


Hala golv 


Gallertrappor får vi öva vidare på!




Fina amstaffen Alexis!

Instruktören tyckte vi hade en trygg och vänlig unghund som klarade hanteringen mycket bra och alla utmaningar hon fick! 

Mycket roligt dag som sagt och mycket bilder blev det. Alla övningar fick ni tyvärr inte se. 

//Johanna


  

Kommentarer
Cissi, Hera och Indra

FY vad avundsjuk jag blir!! Kan du inte snälla höra av dig om det blir en sånhär dag igen?? DÅ vill jag följa med!! Min största dröm är ju att utbilda Hera till räddningshund, men jag får inte pga av hennes 2:or på armbågarna, men det vore såå kul att få testa en sånhär dag!



Ni verkar haft en fantastisk dag, och jag är grööön av avundsjuka! ^^



Kram på er!

2012-01-14 @ 23:21:21
Hemsida/blogg: http://heraindra.blogg.se/
Cissi, Hera och Indra

Vad kul!! Hör gärna av dig. :D



Nej vad kul, ska ni vara med på lägret?? Åh vi kommer ha det underbart! :D :D



Kram

2012-01-19 @ 23:35:20
Hemsida/blogg: http://heraindra.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort