Hundmöten och backning

Hejsan!

Den här veckan har vi backat lite i våran utveckling! Både vad det gäller hundmöten och momentet backning!

Mötte igår två små hundar när jag var ute och gick med Leia i skogen. Små hundarna började skälla när dom såg oss hundra meter bort. Vägen är ganska smal ska påpekas. Leia visade redan på långt avstånd stor uppmärksamhet mot hundarna och började resa ragg. Vid närmare avstånd började hon dra i kopplet och jag korrigerade henne men fick inte fullt så mycket uppmärksamhet som jag ville ha tyvärr.. (skulle påkallat hennes uppmärksamhet långt innan hon hunnit låst sig på hundarna). Väl framme så var deras hundar nästan på oss, då deras flexikoppel inte fungerade riktigt!? Leia hade bestämt sig för att gå fram men då tog jag tag i henne halvvägs och drog tillbaka henne, min handling utlöste morrande från Leia då hela hon var ganska spänd. 

Det fanns många saker som jag kunde gjort bättre under det här hundmötet! Men det här var första gången (ja kanske andra) som Leia reagerar starkt på andra hundar. Därför ska jag ner till Viken imorgon och träna hundmöten! Har även bjudit över grannen så jag kan öva med flera okända hundar och göra det till en rolig övning istället! Här ska skvallras! 

Nu till något roligare! Jag har ju övat att backa med Leia för att få henne att röra bakbenen mer. Nu har jag fått in det i fotgåendet och igår gjorde vi en vänstersväng inne och det gick skitbra! Jag älskar klickers!! 

Nu låter det ju som hon kan momentet fritt följ men det kan vi inte än.. vi övar bara starter och svängar inne med klicker.. kort kort! ;)

ha det bra! /Johanna       

Kommentarer
Annelie & Vilddjuren

Hundmöten är ngt som jag/vi behöver träna mycket, vi kanske kan träffas ngn gång och både träna möten och lydnad, som sagt den 1 april är snart :)

2012-02-21 @ 18:57:55
Hemsida/blogg: http://padilias.dinstudio.se
Annelie & Vilddjuren

Kul , en promenad i Söderköping är aldrig fel :)jag skickar förslag på datum genom meddelande på fb.

2012-02-22 @ 08:40:08
Hemsida/blogg: http://padilias.dinstudio.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort