Återhämtning

Då var det fredag igen! Tiden går fort och läker alla sår!

Leias sår har läkt fint och är just nu utan bandage.. Hon har fått ett fult trycksår av bandaget och det såg inte skönt ut för några dagar sen! Försökte låta såret vila utan bandage förra veckan under en natt men hela benet svullna upp efter trycket av bandaget.. så det var bara att linda på igen. Nu har hon varit utan i nästan två dygn och det har inte svullnat så mycket! Skönt! 

Leia har varit med Jimmy på jobbet som vanligt den här veckan och igår var dom på rehab för första gången. Hon fick gå i vatten och det syndes tydligt att hon har belastat höger ben mer, då den sidan var mycket mer musklad. Det ska väl rehaben råda bot på hoppas jag! Nästa gång skulle hon få springa i vattnet trodde sjukgymnasten om allt såg bra ut! 

Leia har även fått vara med mig i ridhuset när det har varit träning och kurs. Hon har fått suttit på en filt uppbunden. Mycket nyttigt för donnan som är van att vara med när andra tränar. Kan inte påstå att det är tyst, gnyr när de andra får göra något roligt eller när jag försvinner till andra sidan av ridbanan. Det är bara att att kämpa vidare! ;) Ger henne absolut ingen uppmärksamhet när hon låter, så jag hoppas att hon fattar vinken snart! Lite jobbigt är det när jag ska gå  och hämta henne, då jag måste vänta tills hon blir tyst! hehe 

Klickat in en sked också, har ju ingen metallapport än så man tager vad man haver! Nästa veckas mål är att hon ska kunna backa, bakbenen sitter ju som fastklistrade när vi ska göra något, hon vet nog inte om att hon har några bakben! Slutmålet är att hon ska kunna backa runt mig.. tänker att det underlättar svängarna i fria följet.. 

En liten rapport om Brottarbrittas energi just nu:
Gör glädjerus hela tiden och tar ingen hänsyn för att man står ivägen, vilket resulterade i att Jimmys mormor inte kan gå så bra längre, då 40 kgs hund studsade in i hennes knä. Ajaj.. Man kan inte väja åt samma håll! Inte nog med att hon sprang omkull henne en gång, så tar hon ny sats när mormor ligger ner och dundrar på henne igen men den här gången fick pussar i ansiktet! Lite mer respekt vill vi nog ha tror jag! 

 
Ha en bra helg! /Johanna    


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort