Höst

Hej!

Idag har vi haft en underbar höstdag, bara Leia och jag:) Förmiddagen gick ut på att bara ha det så härligt som möjligt i vårat vackra väder! Så här är lite bilder som sammanfattar min förmiddag: 



Mys i solen!






Jaga löv!



Spana;)



Hon är den vackraste!!



Hon blir vackrare för varje dag och det ska bli spännande att se hennes fortsatta utveckling!

På eftermiddagen drog vi ner till bruksan för lite aktivering, behövdes efter våran lata förmiddag! ;)
Vi hade bestämt träff med Klara och hennes Jack Russel Stella. Jag kom lite tidigare för att lägga ut ett spår till Leia som vi skulle avverka lite senare, ca 400 m med tre apporter (en trä apport och två leksaker). 

När Klara hade kommit fixade vi en sökruta på ca 50m2 (vet inte hur man höjer upp tvåan;) där vovvarna fick leta leksak. Detta gjordes med synretning men det behövs nog inte så länge till, det är tredje gången dom gör den och  dom fattar galoppen direkt;) Det gick kanon för båda hundarna men vi körde några extra gånger med Stella för att göra av med lite mer energi där, gullhunden;) 

Sen var det dags att gå spåret men jag kände inte riktigt trycket i Leia som jag gjort tidigare. Brukar vara iver att komma iväg men hon satt bara lugnt och vänta tills jag släppt ut linan och satt på selen. Spåret gick sådär, hon svaja ut ganska mycket men hon hittade alla apporter! Duktig flicka! Och när vi skulle sela av vid slutapporten, ja då satte ivern igång och hon ville mer!? Hon kom väl på att det var roligt när vi skulle sluta.. hm.. 
Måste börja tänka på hur jag vill ha upptagen på träapporterna, sittande brevid eller ta upp i munnen. Men än så länge har vi bara roligt utan krav!! 

Avslutade kvällen med lite lek/lydnad på planen ihop med alla andra och det gick jätte bra! Körde platsliggade och sitt i grupp med dom andra proffsen och det gick super:)) Körde inte lika länge som dom övriga vid platsläggandet, då hon gärna vill springa till mig eller sätta sig upp. Vill inte ha för höga krav på henne! Hon är ju super duktig för att bara vara 5 mån (snart 6). Har börjat vara lite hårdare mot henne när det gäller bitande i koppel på lydnadsplanen och idag fick jag visst ta upp en kamp med henne. Hon har inget tålamod att bara sitta och titta så då börjar hon bita på kopplet eller mig. Fick tipset av Inger att hon kan behöva fokusera på något när vi andra pratar, genom att ge henne en uppgift. Detta för att avleda. Jag ska prova det men målet är att hon ska kunna slappna av imellan momenten. Tålamod och energi är nyckeln till framgång! eller? :) 


Nu sover hon gott och jag ska göra likaså! Godnatt!         


Kommentarer
Cissi

Vissa hundar kan ju bli lugna av att få koncentrera sig på en uppgift eller ett kommando, såsom "ligg" t.ex. :) För vissa hundar kan det stressa upp situationen ännu mer visserligen, så prova dig fram. :)



Kul att läsa er blogg, ska jag fortsätta göra! ^^



Kramar från Cissi, Hera & Indra

2011-10-13 @ 23:11:12
Hemsida/blogg: http://heraindra.blogg.se/
Marianne Z

Så fin hon är och kul att läsa om er här.

2011-10-18 @ 06:23:37

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort