Fredag!!

Äntligen är det fredag! Så himla skönt.. Inte för att jag har dåligt med lediga dagar men det är något speciellt med fredagar! I helgen blir det en riktig hundhelg igen! På lördag är det spårkurs och på söndag är det avslutning för valpkursen! Efter avslutningen ska Klara och jag åka in till Norrköping för att miljöträna våra fyrbenta:)) Blir att gå vid centralstationen och inne i stan tror jag! Norrköping har ju även Motalaström som går genom staden så det blir säkert några varv vid strömmen också! :) 

I tisdags var det sista tillfället på valpkursen och det blev lite rallylydnad och tunnelövningar bland annat. Det var Jimmys tur att ha Leia så jag försökte ta lite kort under tiden: 



Leia väntar på att få gå in i tunneln!



Jippi vad kul! 



Varför ska jag springa in här när husse springer iväg??



Öva på att ställa sig bakom hunden. 

Valpkursen har varit givande, då vi får många tänkbara tips och Leia får lära sig att jobba bredvid olika hundar. 
I onsdags var det höstmarknad i Valdemarsvik. Jag passade på att miljöträna lite, det gick jätte bra. Fast det var lite trångt på vissa ställen men Leia lunka efter mig med svansen i vädret så hon tog det som vilken dag som helst! ;) På flera ställen på marknaden fanns det pipande leksakskaniner som hoppade omkring och gjorde volter, dessa kaniner var i lagom höjd för att små barn skulle kunna titta på dem. Behöver jag säga mer!? haha! Om jag inte hade hindrat henne hade hon nog tagit varenda en. Fick släpa henne därifrån! 

Natten mellan onsdag och tordag hade vi nattgäster. Jimmys syster sov över med lilla Dexter 4 mån. Jag var jätte trött när dom hade åkt hem! haha det tar på krafterna att hindra två valpar som bara vill busa. Men vi har för halt golv för att busa inne.. Dagen efter förstod dom budskapet eller om dom bara var trötta..? 

Igår var vi så trötta att vi inte trodde vi skulle orka att åka ner på våran träningsträff på klubben. Men stax efter jag hade bestämt att vi inte skulle åka så vaknade Leia (som nästan sovit hela dagen) och hade energi, så vi åkte ner ändå:) Tog det lugnt.. Klara la ett spår till Leia och det gick jätte bra! Sen körde vi en bana i rallylydnad innan vi åkte hem!

Trodde Leia hade fått en stroke häromdagen:

  

När jag skulle tejpa om så var det normalt igen, vet inte vad hon höll på med där!? 
Filmjölken kanske var sur! ;)

Nu får vi snart middagsgäster, så det är väl bäst att jag plockar undan lite!

Hejrå! 

  


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort