Torsdags träning

Ojoj sitter fortfarande uppe och pluggar fast klockan börjar bli mycket.. men måste bli färdig ikväll/natt! Gör ett kort avbrott för att berätta om träningen idag. 

Både Jimmy och jag var på torsdagsträningen idag, så därför tog vi tillfället i akt att träna budföring! 
Tidigare har vi bara lekt och även lagt in ordet MARSCH (stavas det så? börjar som sagt bli trött;) Men ikväll öka vi svårighetsgraden med att hon ska sätta sig i fot när hon kommer rusande. Vilket gick förvånansvärt bra, då jag trodde hon skulle flyga efter kamprullen direkt men gömde man den lite försiktigt bakom armen så gick det bra! Sen blev det naturligtvis kamp igen som belöning för att hon satte sig fot! Ordet Marsch kan hon inte än men vi fortsätter att kommendera i språnget, så får framtiden utvisa om hon tar till sig ordet.. 

Jimmy hade sedan Leia under resten av träningen, dem lekte vid agilitybanan med tunnlar och grejer..:) 
Jag körde igenom delar av apelllydnaden med flaten Älva som jag kanske ska starta till våren. Vi får nog träna lite till så vi blir samkörda och lär oss varandra innan vi kan starta.. men jag tror det kommer bli bra! 

Efter träningen var det medlemsmöte och vi diskuterade bland annat hundungdom.. det ser ljust ut! Kommer bli jätte roligt! Även lite info om tjänstehund skulle dem ordna, med teori och även testa lite övningar lät det som! spännande! Hade diskussion här hemma om vem som eventuellt ska gå tjänstehundsutbildningen med Leia och vi vill båda gärna gå.. Jag vet att Jimmy har pratat om det länge så jag antar att han har förtur.. vi får se hur det blir.. nackdel med att dela hund;) 

Imorgon så är Leia min hela dagen! Vi ska gå på stan och när vi kommer hem ska jag nog lägga ett spår till fröken! :))

//Johanna 

 

  

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort