Jobbvecka

I veckan som varit har jag jobbat och gått i skolan ganska mycket, så Leia har fått varit med Jimmy nästan hela veckan. Tråkigt för mig! Hade planerat in lite spår och träningsdagar med dem försvann, så är det att vara vikarie! Det får bli ändring på det den här veckan!

Har planerat att åka upp till klubben på onsdag, torsdag är det marknad på Ekenäs slott (miljöträning), lördag är det spårkurs och på söndag är det valputställning i Mjölby. Ska bli spännande med utställningen!

Leia har kommit in i någon "fegperiod" just nu. Hon skäller och flyr fältet när det knackar eller låter saker utanför huset. Hon var såhär i några dagar men nu börjar det bli bättre igen. Vi brukar lösa det genom att gå ut och visa att det inte är något farligt eller så ignorerar vi henne när det bara är småljud. Man kan ju tro att hon hör spöken ibland! När det är någon som knackar så skäller hon och springer till dörren men det försöker vi ta bort. Hon får gärna skälla några gånger för att visa att det kommer någon men sen är det jag eller Jimmy som sköter resten. Då försöker vi få henne att vänta tills hon får tillåtelse att gå fram. Vi har några hundrädda grannar som knackar på ibland. 



Här sitter hon bakom sin planka som representerar våran tomtgräns. Hon är jätte duktig! Gick över några gånger första veckan vi fick hem henne men sen har hon inte tagit ett steg utanför utan koppel. Jag brukar gå iväg till bilen eller soptunnan men hon sitter lugnt kvar. Även när det går förbi hundar och andra djur och människor nere på vägen. Vägen (grusväg) ligger ca 20 meter från tomten. Häromdagen gick jag till och med ner och hälsade på de gående och deras hundar, vi pratade i kanske 5-10 min. Men Leia satt kvar bakom plankan och kikade på vad jag gjorde! :) Det mest beundransvärda är när det kommer någon hon känner när hon är ute. Då står hon bakom plankan och viftar på svansen och hela kroppen är i gugning, för hon vet inte var hon ska ta vägen och sen ler hon (hon ler faktiskt! Hon blottar tänderna när hon bli jätte glad!). Men hon går aldrig över!

Nu ska här pluggas hela tråkmåndagen igenom!   


Kommentarer
Marianne Z

Vad ni har jobbat med Leia, så duktig hon är. Hon måste komma med på nästa kusin träff. Jag vill väldigt gärna träffa henne.....:) /kram Marianne

2011-11-07 @ 16:42:52
Hemsida/blogg: http://nogg.se/marianne zeidan
Johanna Nilsson

Klart att hon ska med på kusinträff:)

2011-11-07 @ 18:14:59
Helena

Duktiga Leia som så fint stannar vid plankan trots störningar :) det skulle inte min lilla dam göra kan jag säga!



Ler gör Mandie med, helt bedårande sött. Kanske ligger i släkten? :P



Stort lycka till på helgens utställning, kommer nog gå galant för världens finaste syrra hälsar Mandie!



Kram från oss!

2011-11-10 @ 16:33:27
Hemsida/blogg: http://www.hellaas.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort