Jobbvecka

Hej! I veckan som  varit har jag jobbat mycket och har därför inte varit med Leia eller Jimmy så mycket. I torsdags åkte vi ialla fall upp till klubben en sväng på kvällen för lite träning. Mycket skönt! och jag börjar märka att Leia lyssnar mycket bättre på mig och hennes tålamodet börjar sakta men säkert bli bättre också. Jag kan stå och prata med andra mycket längre utan att Leia får spelet och vill hitta på något! :)

Vi tränade på apportering, vilket går jätte bra! Hon kommer alltid tillbaka för hon vill alltid kampa med leksaken!
Vi tränade även lite inkallning bredvid andra hundar som tränade och det går jätte bra.

Det som märktes var att vi inte hade tränat på ett tag på planen, för hon nosade väldigt mycket och ögonkontakten med mig var jag tvungen att jobba mycket på. Efter lite aktivering blev det mycket bättre!

Min helg består av ett möte på lördagen på Söderköpings brukshundklubb. Åker genom Valdemarsviks brukshundklubb.. Tanken är att Inger ska presentera mig för lite bruksfolk eftersom det är det jag är intresserad av.. Även träffa Ordförande i östgötadistriktet, hon är även ordförande för Norrköpings hundungdom! Vi ska starta upp hundungdom i Valdemarsvik förhoppningsvis :)) Ska bli jättekul!!

På söndag är det kurs för domare Anders hela dagen! Ska bli spännade! Syftet med kursen är att träna "fritt-följ"- momentet. Vi gör självklart allt på våran nivå eftersom dem flesta som deltar tävlar i lydnad redan. Men jag tror vi är bäst ialla fall;) 

Helgen därpå blir det att åka till Södertälje igen för lite träning i skogen med Go Solid! :)) Hoppas många kommer! 


En nöjd Leia i slutet av ett spår! Kommer till mig för att bli avselad, så vi kan busa! ;) 

//Johanna 

Kommentarer
Helena & Mandie

Vilken rolig vecka! Duktig hon är Leia, ska bli roligt att träffas igen med förhoppningsvis alla syskonen! :)



Vi kommer också med på träningen i skogen! Ha det så bra!

2011-11-21 @ 20:42:15
Hemsida/blogg: http://www.hellaas.blogspot.com/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort