Hög nos

Burr! Kommer precis in efter att ha ramlat i dammen! Inget att rekomendera att bada i november!
Tyvärr följde min mobil med ner i vattnet men den ligger just nu framför brasan isär plockad.. så än finns det hopp! Får väl göra lite hjärt och lungräddning på den sen;)

Har varit på en morgonpromenad med Leia, hon fick springa lös i skogen.. och sen gick vi ner för att mocka i höns/gåshuset. Leia hjälper naturligtvis till med att bära och äta hönsbajset! Vet att hon bara vill väl men hon är lite ivägen ibland;))

Igår var vi iväg och spårade! Jag var själv och hade två hundar med mig.. tog nästan tre timmar att bli färdig!:) La ett ganska långt spår (ca 500 m) till Leia med två träapporter och en slutleksak! Gick som en kanonkula i början och ville inte riktigt sätta ner näsan i kärnan ordentligt! Hon hann väl inte med det!;) Hon gick på spåret ialla fall (hon gick på sidan förra gången) och tog alla apporterna. Hon plockar fortfarande upp träapporterna i munnen och visar dem för mig, så det är jag jätte glad över! Mot slutet av spåret satt hon ner näsan ordentligt, så hon hade väl för mycket energi i början och kunde nog inte riktigt koncentrera sig. 

Till nästa gång ska jag göra några sökrutor innan spåret så hon får igång näsan ordentligt, kanske även några korvsnuttar i början av spåret, så hon dämpar sig lite.. 

Älva (en flat coated) gick som tåget.. och då menar jag som tåget! även samma hastighet;) haha nevars.. hon går jätte bra med näsan i spåret och visar mig apporterna men det går jätte fort!! och när jag ska hålla emot så tar hon upp huvudet och det syns att jag verkligen stör henne.. hm.. vet inte riktigt hur jag ska lösa det;) Matte Inger får hjälpa mig tror ja! ;) Imorgon ska de på lydnadsprov i elitklass.. Önskar dom stort lycka till!

Imorgon är det spårkurs, så då kan vi diskutera ihop hur jag/Jimmy ska gå tillväga:) Sen är det kalas för Jimmy och mig nere i Gamleby, bowling och middag med hela Jimmys släkt. Kul! Leia ska få vara hos mamma och pappa så länge.. de har tjatat länge nu på att få vara hundvakt! :) Vi har inga problem med att få hundvakt ialla fall.. Många som vill ha henne! Men det är väldigt sällan som vi behöver hundvakt.. men skönt att veta att det finns uppbackning!

Ska hinna med en dusch på Leia sen också.. hann inte igår men det var tur det, för hon är full med hönsbajs nu! ;)

ha det bäst! /Johanna

Kommentarer
Anonym

Hon är så välkommen till "mormor och morfar"!

2011-11-11 @ 15:17:07

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort