Första advent

Dagen firades med att Leia och jag har varit på en fritt-följ kurs hela dagen för domare Anders.
Har jätte ont i huvudet efter all information, det är extra mycket när man är nybörjare! ;)

Det var mycket teori om regler och hur domaren bedömer det fria följet. Mycket intressant! Sen var det två omgångar praktik där man fick individuell träning. Han fick titta på var man låg och gav sedan tips hur vi skulle ta oss vidare. Har en stor fördel här eftersom jag har en unghund och har inte hunnit befästa så mycket än. Jag har nu stor möjlighet att träna "rätt" från början. Vad som är rätt träning eller inte är ju upp till mig och jimmy att bestämma. Men jag tyckte han hade bra synpunkter och håller med honom än sålänge i hans träningsmetoder. 

Idag var det storm på plan när vi skulle visa upp våra färdigheter! Det och min första nervositet bidrog med att Leia var lite okoncentrerd och jag var lite otydlig med vad som skulle göras. Det han upptäckte då var att det är Leia som bestämmer lite själv när hon vill jobba. Och jag bjöd på saker hela tiden och hon behövde inte anstränga sig. Men efter en stund slappnade jag av och det gick mycket bättre! Mycket basic för våran del och vi vände på rollerna och Leia var tvungen att bjuda till för att det skulle komma en belöning. Det här vet man ju redan men i en pressad situation är det lätt att det blir fel. 

Ska träna på att titta mer rakt fram i det fria följet, idag vill jag ha ögonkontakt med henne. Vilket kan bli fel när vi ska tävla sen. Även att jag ska försöka att inte prassla i fickan medans vi går, hon blir störd. Belöningen (korven) kan komma efteråt. Kan även börja träna position i svängarna, har inte kommit så långt än men lite övning hemma skadar inte;)

Ikväll bli det sängen tidigt för Leia och mig! Orkar knappt skriva;)
Ska ta till mig informationen och hoppas att han kommer se framsteg i vår när det blir tävlingskurs för honom i Linköping!

//Johanna

Kommentarer
Nina & Jackie

Är det Anders Svensson du menar? Vi har gått en del kurser för honom i Lkpg oxå, kanonbra!

2011-12-02 @ 20:38:21
Hemsida/blogg: http://ninavarblane.blogspot.com
Johanna

Ja, det är Anders Svensson. Känns bra att gå kurs för honom just för att han är domare och en ganska hård domare dessutom;)

2011-12-02 @ 21:29:53

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort