Trosor

Idag har det bjudits på stadspromenad och trosor!

Blev en promenad i Norrköping idag, då jag ändå skulle in och fixa ett litteraturseminarie. Det är tredje gången vi går i Norrköping och det märks att hon börjar bli beväm med stadslivet;) Hon reagerar inte på något speciellt, det enda som hon reagerat på förut är plötsliga ljud och att hon har gått ganska tätt inpå mina ben men idag traska hon på och var mycket mer självsäker. (Det har inte varit något problem med självsäkerheten hos denna donna men alla blir lite tillbakadragna i nya situationer).

Det var ju julrusch inne stan och tänkte att det skulle bli trångt och jobbigt att gå där men har man rottweiler så behöver man inte oroa sig för trängsel! haha! Det blev som en korridor för mig och Leia:)) Skönt. 

Min mamma har även köpt trosor till Leia eftersom hon löper. Hade inte tänkt använda det men det skadar ju inte att testa hur hon reagerar på dem. Det är ju jättebra att kunna använda dom när man åker till någon annan, så slipper det bli blod på andras golv och mattor! 


Hon sneglade på mig och undrade va f-n har du tagit på mig! Hon ville gärna slicka sig men trosorna var ju ivägen..sen fick hon något lustigt beteende. Följde mig var jag än gick, då menar jag inte bara följa efter utan fastklistrad vid mitt ben! När jag stannade satte hon sig ner och tryckte sig mot mitt ben, hon kändes lite oroad och ville inte vara själv. Fösökte få henne att vara i ett annat rum men det var svårt.. så jag gav henne ett ben för att hon skulle få något annat att tänka på. Det funkade bra. 


Hon har aldrig visat upp något liknande beteende och jag vet ju inte hon det var de nya trosorna som triggade igång hennes oro. Men jag tar det inte så allvarligt utan låter henne vänja sig sucessivt istället. Tror hon blev lite ställd att hon inte kunde slicka sig ren. Jag kanske kommer använda trosorna de första dagarna när hon är inne, då det blöder som mest men jag vill samtidigt inte använda dem för mycket så hon lär sig att hon inte behöver städa. 

//Johanna      

 

Kommentarer
Marianen Z

hahaha bilden när hon ligger ner...blicken säger mycket: Syns mina trosor, jag vill inte att de syns,ta inte kort nu...Söt hund / kram

2011-12-14 @ 22:48:11

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort