Spår i nya selen

Idag testade vi nya spårselen. Spåret gick kanon! Har aldrig gått så bra någon gång! Tog en 90 graders vinkel, fattade nästan direkt att hon skulle svänga! Tog båda apporterna och även slutleksaken. så himla bra! Tempot var också jätte bra, lugnt och sansat och sprang nästan igenting. 


Som Johan kommenterade på fejjan så används ju denna sele mest till drag men har även börjat bli populär som spårsele (ialla fall nere hos mig i skogen;) Den är väldigt bekväm för hunden att röra sig i, så jag hoppas jag kan använda den i framtiden:)) 

Nu är jag jätte taggad att spåra mera men det ska egentligen vara viloperiod nu va? haha
När det är viloperiod för hundar så betyder det ju inte att hunden ska sluta att jobba, för hunden behöver fysisk och mentalträning varje dag men man kan gör andra aktiviteter under viloperioden, som kanske inte är lika ansträngande som tävlinggrenen man håller på med.   
På tal om viloperioder så är jag sugen på att göra en årsplanering för Leias träning. Nu är det ju så att man inte ska fysiskt hårdträna en stor ras som rottwieler under 2 år. Men jag kan ju förbereda en planering för sommar 2013? hehe 

Som gymnasielinje gick jag friskvård och är ganska inne på träningsprogram, vila, kost och massage. Så mitt första steg är väl att utbilda mig till hundmassör, tror det finns i stan. Är ju redan certifierad massör på människa så hund ska väl  inte vara så svårt? ;) 

Har tränat mycket själv både fortboll, innebandy och ridning m.m. men nu är det bara hund för tillfället så det ska bli skönt när Leia blir äldre så vi kan konditionsträna tillsammans. Ska vi träna och tävla elit i bruks så måste vi vara vältränade bägge två! Längtar! 

Nu ska vi inte stressa framåt utan njuta av den tid som är nu (med unghund och allt;) men lite får man blicka framåt tycker jag! :))

Ha det gott! /Johanna & Leia     

Kommentarer
Nina & Jackie

En precis likadan sele har vi, röd-svart. Funkar kanon o sitter perfekt, mindre trassel med linan runt hennes ben när fästet sitter så långt bak!

2011-12-12 @ 19:51:22
Hemsida/blogg: http://ninavarblane.blogspot.com

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort