Jullediga

Har inte hunnit skriva något under vår julledighet men ändå så har vi tagit det ganska lugnt.
Julafton firade vi hemma hos min mamma och pappa och min tjocka släkt. Leia var inte rädd för tomten, det var så mycket runt omkring så hon märkte inte ens att han satt där! haha! Men julklappen tog hon så fint och slet den i stycken;) Ska säga att Leia fick fler paket än Jimmy.. han var lite avis! ;) 


Vissa paket fick hon hjälp med, då de inte var ätbara! 


Lukta väldigt gott, så det var bäst att hålla sig i köket!


Hade en väldigt lycklig hund på julafton;) 

Hoppas ni andra har haft en lika bra Jul som vi har haft! 
Juldagen var inte lika rolig för Leia, då hon fick sitta i bilen större delen av dagen. Vi var hos Jimmys mamma som också har hund, en hanhund. Leia var i höglöp så det hade inte slutat så bra.. 

På fredag så slutar vi med pencillinet och hon har även löpt tre veckor då.. Skönt! Hon mår bra trots medicineringen och jag har märkt stor skillnad på kissandet. Mycket bättre! Hon är lite lös i magen men det beror nog både på löpet och pencillinet. Igår fick hon kokt ris med filmjölk av mig för magen,  det var smarrigt! Min granne varnade mig för att tarmfloran kunde bli dålig efter en stark dos med pencillin, hennes rottistik fick ligga inne med dropp pågrund av det. Nu får det räcka med sjukdom på ett bra tag tycker jag! Nu ska vi åka till Göteborg och ha roligt! Men ska självfallet ha det i bakhuvudet om hon visar några symptom. 

Leia är ju pigg och glad ändå men har fått nöja sig med promenader och inne träning den här sjuk- och löpperioden. Vi tränar Stå inne inför utställningen, kör lite varje dag och har märkt att det är lättare för henne att stå om jag står framför henne.. När jag står hukad på sidan vill hon bara sätta sig.. får se hur jag gör på My Dog.. huvudsaken är ju att hon står! Jacket hon har på näsan lär inte hinna gå bort heller, vet. trodde att det skulle bli ett ärr.. suck! Finns det svart lack som man kan täcka med!? ;)  

  
Täcke får hon ha när det är kallt! :) Sötnosen! men nu finns det ingen snö kvar och 10 grader varmt! Bra spårväder är de ju ialla fall! 

//Johanna   

Kommentarer
Evelina o Hollie

Hej!!



Såg ditt meddelande först idag på min blogg kul att du hitta till den :),jag har inte varit så aktiv med bloggandet på sista tiden ska ta tag i det :)

Om du inte har hitta byxorna redan så skicka jag efter dom från

www.go-nature.se

Sved i plånboken men dom är jätte sköna o super snygga



Mvh Evelina

2011-12-28 @ 17:16:06
Hemsida/blogg: http://hollanbollan.bloggplatsen.se

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort