Hundmässa

Igår började Leia löpa för första gången! Skönt för då hinner det gå över till My Dog! :) Är det såhär att ha tik? blod, blod, blod.. tur att dem inte löper lika ofta som vi människor;) Leia är jätte duktig på att städa (än så länge)! Behöver inte torka något efter henne, skönt!

Idag har vi varit på hundmässan i Stockholm hela dagen.. trött i huvudet!
Tittade på Tony och Lena när dem ställde sina tre hundar.. kul! Såg mycket stor skillnad på rottisringen och retriverringen, som jag gick i mellan.. Mer fart och fläkt i rottisringen och dubbelhandling.. medans retriverhandlarna tänker mycket på att hunden ska stå stilla.. och snyggt såklart! (efter att pratat med en "expert" på retriver hehe). Vet själv inte vad jag tycker är bäst och vad domarna vill se, alla domare tycker ju i princip olika. 

Kan ju bara säga att det ser roligare ut i rottisringen! Men det är ju bra att hunden kan stå still och koncentrera sig, så domaren hinner titta ordentligt. Tror nästan alla handlers i rottisringen rörde sig, så hunden inte fick tid att stå still. Men som sagt jag vet ju inte vad som är rätt och fel! Det ska jag väl lär mig förhoppningsvis:) 

Har inhandlat en spårsele och en spårlina, spårselen var trång runt bröstkorgen, så den lär jag inte få på i vår! synd för den var jätte fin! En guld kedja hittade jag också, som jag tänkte ha på utställningarna. Den passade perfekt! :)

Jag skiter i disken och går och lägger mig på soffan nu! //Johanna 


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort